- Strona główna
- O spółce
- Ogłoszenia
Ogłoszenia
1. Przedmiot Przetargu
a) Opis Nieruchomości
Nieruchomość stanowią prawo użytkowania wieczystego działek gruntu oznaczonych w ewidencji gruntów i budynków numerami 28/2 (dwadzieścia osiem łamane przez dwa), 28/3 (dwadzieścia osiem łamane przez trzy) i 28/8 (dwadzieścia osiem łamane przez osiem) o łącznym obszarze 2,3291 ha (dwa hektary i trzy tysiące dwieście dziewięćdziesiąt jeden metrów kwadratowych) zabudowane zespołem budynków i budowli o charakterze biurowo-handlowo-magazynowym w skład którego wchodzą: budynek administracyjno-biurowy „A”, budynek handlowo-magazynowy „B”, budynek administracyjno-magazynowy „C”, budynek warsztatowo-magazynowy, portiernia, wiata magazynowa nr 1, wiata magazynowa nr 2, które stanowią odrębny przedmiot własności, które położone są w Poznaniu, dzielnicy Górczyn, gminie Poznań M., województwie Wielkopolskim, przy ul. Kopanina 54/56, objętych prowadzoną przez Sąd Rejonowy Poznań-Stare Miasto w Poznaniu V Wydział Ksiąg Wieczystych księgą wieczystą PO1P/00096136/5.
b) Powierzchnia Nieruchomości
Łączna powierzchnia działek gruntu 2.3291 ha
Powierzchnia całkowita budynków 24 431,70 m²
Powierzchnia wynajmowana – biurowa 1 120,60 m²
Powierzchnia wynajmowana – handlowa 1 231, 00 m²
Powierzchnia wynajmowana – magazynowa 19 379, 91 m²
Miejsca parkingowe naziemne przed budynkiem – 180.
Aktualnie operator Nieruchomości podpisał 78 Umowy najmu, na 92 % ogólnej powierzchni Nieruchomości.
Przetarg obejmuje łącznie sprzedaż w/w praw użytkowania wieczystego oraz własność opisanej wyżej nieruchomości, w całości wraz ze znajdującymi się na jej terenie składnikami majątkowymi.
Przedmiotowa nieruchomość znajduje się w Poznaniu przy ulicy Kopanina 54/56, jest położona przy drodze o nawierzchni utwardzonej asfaltem. Dojazd do nieruchomości dobry zarówno ze strony Autostrady A2, jak również od strony centrum miasta od strony ulicy Głogowskiej, która stanowi jedną z głównych arterii komunikacyjnych miasta, trasę wylotową na Wrocław. W skład szacowanej nieruchomości wchodzą trzy działki gruntowe 28/2, 28/3, 28/8 tworzące jeden kompleks w kształcie wielokąta o łącznej powierzchni 23 291 m². Działki nr 28/2 i 28/3 zabudowane są zespołem budynków i budowli o charakterze biurowo- handlowo- magazynowym, w skład którego wchodzą: budynek administracyjno- biurowy „A", budynek handlowo-magazynowy „B", budynek administracyjno- magazynowy „C", budynek warsztatowo-magazynowy, portiernia, wiata magazynowa nr 1, wiata magazynowa nr 2, zaś teren działki 28/8 nie jest zabudowany. Teren działek płaski, ogrodzony płotem z prefabrykowanych elementów żelbetowych. Wjazd i wejście na teren posesji przez dwie bramy stalowe, dwuskrzydłowe . Dojście i dojazdy do budynków utwardzone trylinką oraz polbrukiem, w sąsiedztwie przedmiotowych budynków znajdują się parkingi dla samochodów osobowych. Niezabudowany teren posesji zagospodarowany, obsiany trawą, w części obsadzony drzewami i krzewami ozdobnymi. Sąsiedztwo i otoczenie stanowi głównie zabudowa o podobnym charakterze tj. budynki magazynowe, biurowe, usługowe, w niedalekiej odległości znajduje się również zabudowa mieszkaniowa jednorodzinna. Uzbrojenie: P, W, G, K, T.
Opis budynku administracyjno-biurowego „A”
Budynek wolnostojący, trzykondygnacyjny, bez podpiwniczenia, wykonany w konstrukcji żelbetowej, szkieletowej. Budynek w całości użytkowany jako biura.
Opis konstrukcji i wykończenia:
- fundamenty żelbetowe,
- ściany konstrukcyjne - szkielet żelbetowy, ocieplone styropianem,
- stropy żelbetowe DZ5,
- stropodach płaski DZ5,
- pobycie dachowe papa,
- klatki schodowe masywne, żelbetowe, wylewane na mokro,
- balustrady stalowe,
- tynki zew. strukturalne,
- stolarka okienna z PCV,
- stolarka drzwiowa wew. płycinowa, w części z PCV,
- drzwi wejściowe z PCV,
- rynny i rury spustowe z blachy ocynkowanej,
- na podłogach w zależności od rodzaju pomieszczeń płytki ceramiczne, panele podłogowe, wykładziny,
- ściany pomieszczeń malowane farbami emulsyjnymi lub pokryte płytkami ceramicznymi,wykładziny,
- sufity malowane farbą emulsyjną, w części podwieszane.
Instalacje:
- elektryczna,
- wod – kan,
- co,
- telefoniczna,
- alarmowa,
- klimatyzacja - w części pomieszczeń.
- monitoring (w całym budynku, 24 h/dobę).
Parametry techniczne budynku:
Powierzchnia użytkowa: 813,20 m² z czego:
- Powierzchnia najmu: 718,40 m²
- Powierzchnia administracyjna: 94, 80 m²
- Powierzchnia zabudowy: 332, 30 m²
Kubatura: 3 688, 00 m³
Opis budynku handlowo-magazynowego „B”
Budynek w zabudowie wolnostojącej, pięciokondygnacyjny, podpiwniczony, wykonany w konstrukcji żelbetowej, omurowanej. Budynek o charakterze handlowo- magazynowym wraz z pomieszczeniami biurowo-socjalnymi. W 2005 roku przeprowadzono termoizolację oraz przyłączono do węzła cieplnego z miasta. Obiekt wyposażony w 4 windy towarowe oraz 2 windy osobowe oraz dwie zadaszone rampy załadowcze dla aut dostawczych i osobowych.
Opis konstrukcji i wykończenia:
- fundamenty żelbetowe,
- ściany konstrukcyjne — szkielet żelbetowy, omurowany,
- ściany zewnętrzne ocieplone styropianem,
- stropy z prefabrykowanych płyt żelbetowych „Żerań",
- stropodach wykonany z prefabrykowanych płyt żelbetowych,
- pokrycie dachowe papa,
- klatki schodowe masywne, żelbetowe,
- szyby windowe żelbetowe,
- balustrady stalowe,
- posadzki betonowe,
- tynki zew. strukturalne,
- stolarka okienna z PCV,
- stolarka drzwiowa wew. płycinowa, w części z PCV,
- drzwi wejściowe z PCV,
- bramy na parterze stalowe, przesuwne,
- rynny i rury spustowe z blachy ocynkowanej,
- oświetlenie ledowe,
- na podłogach w zależności od rodzaju pomieszczeń płytki ceramiczne, panele podłogowe, wykładziny, lastriko,
- ściany pomieszczeń malowane farbami emulsyjnymi lub pokryte płytkami ceramicznymi,
- sufity systemowe malowane farbą emulsyjną, w części podwieszane.
Instalacje:
- elektryczna,
- wod — kan,
- c.o. (nowo rozprowadzona)- cieplik miejski,
- telefoniczna,
- alarmowa,
- klimatyzacja — w części pomieszczeń,
- internet szerokopasmowy,
- monitoring ( w całym budynku, 24 h/dobę).
Parametry techniczne budynku:
Powierzchnia użytkowa: 20 365, 00 m², z czego:
- Powierzchnia najmu: 18 611, 88 m²
- Powierzchnia administracyjna: 1 753, 12 m²
- Powierzchnia zabudowy: 4 432, 00 m²
Kubatura: 94 960, 00 m³
Opis budynku administracyjno-magazynowego „C”
Budynek w zabudowie wolnostojącej, trzykondygnacyjny, podpiwniczony (w podpiwniczeniu wydzielono powierzchnię magazynową), wykonany w konstrukcji żelbetowej, omurowanej. Budynek o charakterze magazynowym wraz z pomieszczeniami biurowo- socjalnymi. W budynku zostały wyodrębnione dwie klatki schodowe, z czego jedna (od strony zachodniej ściany szczytowej) umożliwia dostęp do pomieszczeń biurowych. Obiekt wyposażony w dwie zadaszone rampy załadowcze oraz dwie windy towarowo- osobowe.
Opis konstrukcji i wykończenia:
- fundamenty żelbetowe,
- ściany konstrukcyjne - szkielet żelbetowy, omurowany,
- ściany zewnętrzne ocieplone styropianem,
- stropy żelbetowe, wylewane na mokro,
- stropodach wykonany z prefabrykowanych płyt żelbetowych,
- pokrycie dachowe papa,
- klatki schodowe masywne, żelbetowe,
- szyby windowe żelbetowe,
- balustrady stalowe,
- posadzki betonowe,
- tynki zew. Strukturalne,
- stolarka okienna z PCV,
- stolarka drzwiowa wew. płycinowa, w części z PCV,
- drzwi wejściowe z PCV,
- bramy na parterze stalowe, przesuwne,
- rynny i rury spustowe z blachy ocynkowanej,
- oświetlenie ledowe,
- na podłogach w zależności od rodzaju pomieszczeń płytki ceramiczne, panele podłogowe, wykładziny, lastriko, w części niewynajętych pomieszczeniach- posadzka betonowa,
- ściany pomieszczeń malowane farbami emulsyjnymi lub pokryte płytkami ceramicznymi,
- sufity systemowe malowane farbą emulsyjna, w części podwieszane.
Instalacje:
- elektryczna,
- wod - kan,
- c.o.,
- telefoniczna,
- wentylacja mechaniczna i grawitacyjna,
- alarmowa,
- internet,
- monitoring ( w całym budynku, 24 h/dobę).
Parametry techniczne budynku:
Powierzchnia użytkowa: 2 788, 90 m², z czego:
- Powierzchnia najmu 2 410,70 m²
- Powierzchnia administracyjna: 378, 20 m²
-Powierzchnia zabudowy: 1 091,76 m²
Kubatura: 12 320 m²
Opis budynku portierni
Budynek parterowy, niepodpiwniczony, wykonany w technologii tradycyjnej, murowanej. W budynku wydzielono pomieszczenia dla pracowników ochrony oraz pod działalność gastronomiczną (bistro). W obiekcie znajduje się centrala systemu przeciwpożarowego oraz podgląd z systemu kamer rozmieszczonych w budynkach oraz na terenie nieruchomości.
Opis konstrukcji i wykończenia:
- fundamenty żelbetowe,
- ściany konstrukcyjne murowane z cegły ceramicznej pełnej,
- ściany zewnętrzne ocieplone styropianem,
- stropodach płaski typu Kleina,
- pokrycie dachowe papa,
- tynki zew. Strukturalne,
- stolarka okienna z PCV,
- stolarka drzwiowa wew. płycinowa, w części z PCV,
- drzwi wejściowe z PCV,
- rynny i rury spustowe z blachy ocynkowanej,
- na podłogach w zależności od rodzaju pomieszczeń płytki ceramiczne, wykładziny PCV,
- ściany pomieszczeń malowane farbami emulsyjnymi, farbą olejną.
Instalacje:
- elektryczna,
- wod – kan,
- c.o. (cieplik miejski),
- monitoring ( w całym budynku, 24 h/dobę).
Parametry techniczne budynku:
Powierzchnia użytkowa: 80, 60 m², z czego:
- Powierzchnia najmu 43, 00 m²
- Powierzchnia portierni/ ochrony 37, 60 m²
Powierzchnia zabudowy: 107, 17 m²
Kubatura: 335,00 m³
Opis budynku warsztatowo – garażowego
Budynek parterowy, wolnostojący, niepodpiwniczony, wykonany w technologii tradycyjnej, murowanej. W budynku wydzielono cztery boksy garażowe oraz powierzchnię warsztatową.
Opis konstrukcji i wykończenia:
- fundamenty żelbetowe,
- ściany konstrukcyjne murowane z cegły ceramicznej pełnej,
- ściany zewnętrzne ocieplone styropianem,
- strop masywny z płyt żużlobetonowych,
- pokrycie dachowe papa,
- tynki zew. Strukturalne,
- stolarka okienna zabezpieczona kratami,
- cztery bramy drewniane, dwuskrzydłowe,
- rynny i rury spustowe z blachy ocynkowanej,
- ściany pomieszczeń malowane farbami emulsyjnymi, farbą olejną.
Instalacje:
- elektryczna,
- wod - kan,
- grzewcza,
Parametry techniczne budynku:
Powierzchnia użytkowa: 95, 00 m²
Powierzchnia zabudowy: 114, 00 m²
Kubatura: 257, 00 m³
Opis wiaty magazynowej nr 1 i 2
Budynek parterowy, niepodpiwniczony w zabudowie zwartej (obie wiaty przylegają do siebie). W obiekcie wydzielono powierzchnię magazynową.
Opis konstrukcji i wykończenia:
- fundamenty betonowe,
- ściany konstrukcyjne murowane z cegły ceramicznej pełnej,
- stropodach jednospadowy o konstrukcji stalowej,
- pokrycie dachowe - eternit,
- dwie bramy stalowe, przesuwne,
- tynk zewnętrzny cementowo- wapienny,
- posadzki betonowe.
Instalacje:
- elektryczna,
Parametry techniczne budynku:
Parametry techniczne budynku - wiata magazynowa nr 1:
Powierzchnia użytkowa: 156, 00 m²
Powierzchnia zabudowy: 178, 00 m²
Kubatura: 753, 00 m³
Parametry techniczne budynku- wiata magazynowa nr 2:
Powierzchnia użytkowa: 132, 00 m²
Powierzchnia zabudowy: 148, 00 m²
Kubatura: 592, 00 m³
c) Dodatkowe informacje i oględziny
Organizator udziela dodatkowych informacji dotyczących nieruchomości pod numerem telefonu 534 037 879 od poniedziałku do piątku w godzinach 9.00 – 16.00 oraz adresem e-mail adam.stachowicz@kopanina.com
Oględziny nieruchomości po uprzednim uzgodnieniu terminu z Organizatorem.
d) Stan prawny
Zgodnie z ostateczną decyzją podziałową dotychczasowa działka gruntu numer 28/4 uległa nieujawnionemu dotychczas w księdze wieczystej podziałowi geodezyjnemu na działkę gruntu numer 28/7 (obszar 0,0120), która została sprzedana na rzecz podmiotu zewnętrznego oraz działkę gruntu numer 28/8. Poza wskazanym wyżej zdarzeniem stan prawny Nieruchomości ujawniony w księgach wieczystych Nieruchomości, w tym ograniczenia i obciążenia jest zgodny ze stanem rzeczywistym.
Organizator informuje, że przy finalizacji sprzedaży nieruchomości zostaną zwolnione wszelkie obciążenia ujawnione w księdze wieczystej nieruchomości.
2. Warunki Przetargu
a) Cena wywoławcza
25.000.000,00 zł (słownie: dwadzieścia pięć milionów złotych). Organizator informuje, że przy podmiotowej transakcji nie występuje podatek od towarów i usług.
b) Oferujący – Organizator
FON Zarządzanie Nieruchomościami Sp. z o. o. w Płocku; 09-402 przy ul. Padlewskiego 18C, wpisana do Rejestru Przedsiębiorców krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Miasta Stołecznego Warszawy w Warszawie, Wydział XIV Gospodarczy pod numerem KRS 0000594728, NIP:7743226260, REGON: 363427668.
c) Miejsce i Termin składania ofert
Warunkiem uczestnictwa w przetargu jest:
- wniesienie wadium w kwocie: 250.000,00 zł (dwieście pięćdziesiąt tysięcy złotych) na rachunek bankowy Organizatora prowadzony w PKO BP Oddział 2 w Płocku o nr 90 1020 3974 0000 5502 0303 1432 w terminie do dnia 15 grudnia 2017r. Organizator informuję, że w przypadku wpłaty przez oferenta wielokrotności wadium, zostanie przesunięty termin finalizacji transakcji proporcjonalnie (każda kolejna wielokrotność podstawowego wadium, powoduje wydłużenie finalizacji transakcji o kolejny miesiąc kalendarzowy). W przypadku odstąpienia od transakcji, przez Oferenta, który przedłoży najlepszą cenę, cała wielkość zdeponowanego przez Niego wadium ulega przepadnięciu na rzecz Organizatora przetargu.
- złożenie oferty w zamkniętej kopercie z napisem „Przetarg Nieruchomość ul. Kopanina 54/56, Poznań" w siedzibie organizatora przetargu tj. FON Zarządzanie Nieruchomościami Sp. z o. o.; ul. Padlewskiego 18C, 09-402 Płock w terminie do dnia 18 grudnia 2017r. godz. 15.
d) Warunki jakie powinna spełniać Oferta
- imię, nazwisko i adres oferenta, PESEL, lub nazwę albo firmę oraz siedzibę, jeżeli oferentem jest osoba prawna;
- w przypadku, gdy oferenta zastępuje inna osoba, winna ona załączyć sporządzone przez notariusza pełnomocnictwo;
- w wypadku, gdy oferentem jest osoba prawna, oferent przedkłada oświadczenie upoważnionych do tego organów o wyrażeniu zgody na nabycie nieruchomości, jak również stosowny wyciąg z rejestru potwierdzający, że jest ona osobą prawną i wskazujący kto jest upoważniony do jego reprezentowania i podejmowania decyzji w sprawie nabycia nieruchomości;
- datę sporządzenia oferty;
- nazwę przedmiotu przetargu: „Nieruchomość, ul. Kopanina 54/56, Poznań";
- oferowaną cenę;
- pisemne oświadczenie oferenta, że zapoznał się z aktualnym stanem prawnym i faktycznym nieruchomości, że nie wnosi on jakichkolwiek zastrzeżeń w tym względzie
- pisemne oświadczenie oferenta, że oferent zapoznał się z warunkami przetargu i przyjmuje bez zastrzeżeń warunki i postanowienia ogłoszenia o przetargu;
- do oferty osoby prawnej należy dołączyć odpis aktualny KRS, a do oferty przedsiębiorcy - odpis zaświadczenia z ewidencji działalności gospodarczej;
- oferta oraz wszystkie zobowiązania i oświadczenia muszą być podpisane przez osoby upoważnione do reprezentacji oferenta i uwidocznione w aktualnym odpisie KRS lub innego właściwego rejestru.
- Termin związania ofertą wynosi 60 dni licząc od dnia otwarcia ofert.
- Po upływie terminu składania ofert, żadna oferta nie może być zmieniona lub wycofana przez okres związania ofertą pod rygorem utraty wadium.
e) Otwarcie Ofert
Otwarcie ofert nastąpi w dniu 19 grudnia 2017r. o godzinie 12.00 w siedzibie Organizatora.
f) Podstawy odrzucenia Oferty
Organizator może odrzucić ofertę w przypadku gdy:
- nie zostało złożone wadium
- nie odpowiada warunkom przetargu zawartym w niniejszym dokumencie;
- została zgłoszona po wyznaczonym terminie (data wpływy do siedziby organizatora);
- nie zawiera danych określonych w pkt. 2 lit d) niniejszego dokumenty lub dane są niekompletne;
- jest nieczytelna lub budzi wątpliwości co do treści, których nie da się niezwłocznie usunąć;
- uczestnik przetargu nie zaoferował co najmniej ceny wywoławczej;
- nie została podpisana przez osobę upoważnioną do reprezentacji oferenta lub przez upoważnionego pełnomocnika;
- nosi ślady poprawek i skreśleń.
g) Ogłoszenie wyników
Organizator dokona wyboru spośród ofert spełniających kryteria określone niniejszym dokumentem ofertę najkorzystniejszą. Kryterium oceny jest Cena. Powiadomienie o wyborze, odrzuceniu bądź braku wyboru oferty zostanie przesłane do oferentów w formie pisemnej na adres wskazany w ofercie w terminie 5 dni roboczych od dnia otwarcia ofert. W sytuacji gdy dwóch oferujących złoży równorzędne oferty, będące najkorzystniejszymi Organizator przeprowadzi dodatkowe negocjacje z oferentami.
h) Zawarcie Umowy
Umowa zostanie zawarta w Kancelarii Notarialnej na terenie Płocka, wskazanej przez Oferującego w dacie wskazanej przez Organizatora wyznaczonej w terminie związania ofertą. Nabywca jest zobowiązany do zapłaty ceny nabycia najpóźniej dzień przed zawarciem umowy sprzedaży nieruchomości w formie aktu notarialnego. Koszty związane z zawarcie umowy sprzedaży nieruchomości w tym podatek od czynności cywilnoprawnych w całości obciążają Nabywcę. Jeżeli oferent, który wygrał przetarg nie wpłaci zaoferowanej ceny nabycia, nie przystąpi w wyznaczonym terminie do zawarcia umowy sprzedaży wadium przepada na rzecz Organizatora, niezależnie od innych roszczeń przysługujących Organizatorowi wobec oferenta Organizator przetargu zastrzega sobie prawo odwołania przetargu, zamknięcia przetargu bez wybrania którejkolwiek z ofert lub unieważnienia bez podania przyczyn.
1. Przedmiot Przetargu
a) Opis Nieruchomości
Nieruchomość stanowią prawo użytkowania wieczystego działek gruntu oznaczonych w ewidencji gruntów i budynków numerami 28/2 (dwadzieścia osiem łamane przez dwa), 28/3 (dwadzieścia osiem łamane przez trzy) i 28/4 (dwadzieścia osiem łamane przez cztery) o łącznym obszarze 2,3411 ha (dwa hektary i trzy tysiące czterysta jedenaście metrów kwadratowych) zabudowane zespołem budynków i budowli o charakterze biurowo-handlowo-magazynowym w skład którego wchodzą: budynek administracyjno-biurowy „A”, budynek handlowo-magazynowy „B”, budynek administracyjno-biurowy „C”, budynek warsztatowo-magazynowy, portiernia, wiata magazynowa nr 1, wiata magazynowa nr 2. i, które stanowią odrębny przedmiot własności, które położone są w Poznaniu, dzielnicy Górczyn, gminie Poznań M., województwie Wielkopolskim, przy ul. Kopanina 54/56, objętych prowadzoną przez Sąd Rejonowy Poznań-Stare Miasto w Poznaniu V Wydział Ksiąg Wieczystych księgą wieczystą PO1P/00096136/5.
b) Powierzchnia Nieruchomości
Łączna powierzchnia działek gruntu 2.3411 ha
Powierzchnia całkowita budynków 24 431,70 m²
Powierzchnia wynajmowana – biurowa 1 120,60 m²
Powierzchnia wynajmowana – handlowa 1 231, 00 m²
Powierzchnia wynajmowana – magazynowa 19 379, 91 m²
Miejsca parkingowe naziemne przed budynkiem – 180.
Aktualnie operator Nieruchomości podpisał 76 Umowy najmu, na 94% ogólnej powierzchni Nieruchomości.
Przetarg obejmuje łącznie sprzedaż w/w praw użytkowania wieczystego oraz własność opisanej wyżej nieruchomości, w całości wraz ze znajdującymi się na jej terenie składnikami majątkowymi.
Przedmiotowa nieruchomość znajduje się w Poznaniu przy ulicy Kopanina 54/56, jest położona przy drodze o nawierzchni utwardzonej asfaltem. Dojazd do nieruchomości dobry zarówno ze strony Autostrady A2, jak również od strony centrum miasta od strony ulicy Głogowskiej, która stanowi jedną z głównych arterii komunikacyjnych miasta, trasę wylotową na Wrocław. W skład szacowanej nieruchomości wchodzą trzy działki gruntowe 28/2, 28/3, 28/4 tworzące jeden kompleks w kształcie wielokąta o łącznej powierzchni 23 411 m². Działki nr 28/2 i 28/3 zabudowane są zespołem budynków i budowli o charakterze biurowo- handlowo- magazynowym, w skład którego wchodzą: budynek administracyjno- biurowy „A", budynek handlowo- magazynowy „B", budynek administracyjno- magazynowy „C", budynek warsztatowo-magazynowy, portiernia, wiata magazynowa nr 1, wiata magazynowa nr 2, zaś teren działki 28/4 zabudowany jest budynkiem transformatora. Teren działek płaski, ogrodzony płotem z prefabrykowanych elementów żelbetowych. Wjazd i wejście na teren posesji przez dwie bramy stalowe, dwuskrzydłowe . Dojście i dojazdy do budynków utwardzone trylinką oraz polbrukiem, w sąsiedztwie przedmiotowych budynków znajdują się parkingi dla samochodów osobowych. Niezabudowany teren posesji zagospodarowany, obsiany trawą, w części obsadzony drzewami i krzewami ozdobnymi. Sąsiedztwo i otoczenie stanowi głównie zabudowa o podobnym charakterze tj. budynki magazynowe, biurowe, usługowe, w niedalekiej odległości znajduje się również zabudowa mieszkaniowa jednorodzinna. Uzbrojenie: P, W, G, K, T.
Opis budynku administracyjno-biurowego „A”
Budynek wolnostojący, trzykondygnacyjny, bez podpiwniczenia, wykonany w konstrukcji żelbetowej, szkieletowej. Budynek w całości użytkowany jako biura.
Opis konstrukcji i wykończenia:
- fundamenty żelbetowe,
- ściany konstrukcyjne - szkielet żelbetowy, ocieplone styropianem,
- stropy żelbetowe DZ5,
- stropodach płaski DZ5,
- pobycie dachowe papa,
- klatki schodowe masywne, żelbetowe, wylewane na mokro,
- balustrady stalowe,
- tynki zew. strukturalne,
- stolarka okienna z PCV,
- stolarka drzwiowa wew. płycinowa, w części z PCV,
- drzwi wejściowe z PCV,
- rynny i rury spustowe z blachy ocynkowanej,
- na podłogach w zależności od rodzaju pomieszczeń płytki ceramiczne, panele podłogowe, wykładziny,
- ściany pomieszczeń malowane farbami emulsyjnymi lub pokryte płytkami ceramicznymi,
- sufity malowane farbą emulsyjną, w części podwieszane.
Instalacje:
- elektryczna,
- wod – kan,
- co,
- telefoniczna,
- alarmowa,
- klimatyzacja - w części pomieszczeń.
- monitoring (w całym budynku, 24 h/dobę).
Parametry techniczne budynku:
Powierzchnia użytkowa: 813,20 m² z czego:
- Powierzchnia najmu: 719,40 m²
- Powierzchnia administracyjna: 93, 80 m²
- Powierzchnia zabudowy: 332, 30 m²
Kubatura: 3 688, 00 m³
Opis budynku handlowo-magazynowego „B”
Budynek w zabudowie wolnostojącej, pięciokondygnacyjny, podpiwniczony, wykonany w konstrukcji żelbetowej, omurowanej. Budynek o charakterze handlowo- magazynowym wraz z pomieszczeniami biurowo-socjalnymi. W 2005 roku przeprowadzono termoizolację oraz przyłączono do węzła cieplnego z miasta. Obiekt wyposażony w 4 windy towarowe oraz 2 windy osobowe oraz dwie zadaszone rampy załadowcze dla aut dostawczych i osobowych.
Opis konstrukcji i wykończenia:
- fundamenty żelbetowe,
- ściany konstrukcyjne — szkielet żelbetowy, omurowany,
- ściany zewnętrzne ocieplone styropianem,
- stropy z prefabrykowanych płyt żelbetowych „Żerań",
- stropodach wykonany z prefabrykowanych płyt żelbetowych,
- pokrycie dachowe papa,
- klatki schodowe masywne, żelbetowe,
- szyby windowe żelbetowe,
- balustrady stalowe,
- posadzki betonowe,
- tynki zew. strukturalne,
- stolarka okienna z PCV,
- stolarka drzwiowa wew. płycinowa, w części z PCV,
- drzwi wejściowe z PCV,
- bramy na parterze stalowe, przesuwne,
- rynny i rury spustowe z blachy ocynkowanej,
- oświetlenie ledowe,
- na podłogach w zależności od rodzaju pomieszczeń płytki ceramiczne, panele podłogowe, wykładziny, lastriko,
- ściany pomieszczeń malowane farbami emulsyjnymi lub pokryte płytkami ceramicznymi,
- sufity systemowe malowane farbą emulsyjną, w części podwieszane.
Instalacje:
- elektryczna,
- wod — kan,
- c.o. (nowo rozprowadzona)- cieplik miejski,
- telefoniczna,
- alarmowa,
- klimatyzacja — w części pomieszczeń,
- internet szerokopasmowy,
- monitoring ( w całym budynku, 24 h/dobę).
Parametry techniczne budynku:
Powierzchnia użytkowa: 20 365, 00 m², z czego:
- Powierzchnia najmu: 18 174, 41 m²
- Powierzchnia administracyjna: 2 190, 59 m²
- Powierzchnia zabudowy: 4 432, 00 m²
Kubatura: 94 960, 00 m³
Opis budynku administracyjno-magazynowego „C”
Budynek w zabudowie wolnostojącej, trzykondygnacyjny, podpiwniczony (w podpiwniczeniu wydzielono powierzchnię magazynową), wykonany w konstrukcji żelbetowej, omurowanej. Budynek o charakterze magazynowym wraz z pomieszczeniami biurowo- socjalnymi. W budynku zostały wyodrębnione dwie klatki schodowe, z czego jedna ( od strony zachodniej ściany szczytowej) umożliwia dostęp do pomieszczeń biurowych. Obiekt wyposażony w dwie zadaszone rampy załadowcze oraz dwie windy towarowo- osobowe.
Opis konstrukcji i wykończenia:
- fundamenty żelbetowe,
- ściany konstrukcyjne - szkielet żelbetowy, omurowany,
- ściany zewnętrzne ocieplone styropianem,
- stropy żelbetowe, wylewane na mokro,
- stropodach wykonany z prefabrykowanych płyt żelbetowych,
- pokrycie dachowe papa,
- klatki schodowe masywne, żelbetowe,
- szyby windowe żelbetowe,
- balustrady stalowe,
- posadzki betonowe,
- tynki zew. Strukturalne,
- stolarka okienna z PCV,
- stolarka drzwiowa wew. płycinowa, w części z PCV,
- drzwi wejściowe z PCV,
- bramy na parterze stalowe, przesuwne,
- rynny i rury spustowe z blachy ocynkowanej,
- oświetlenie ledowe,
- na podłogach w zależności od rodzaju pomieszczeń płytki ceramiczne, panele podłogowe, wykładziny, lastriko, w części niewynajętych pomieszczeniach- posadzka betonowa,
- ściany pomieszczeń malowane farbami emulsyjnymi lub pokryte płytkami ceramicznymi,
- sufity systemowe malowane farbą emulsyjna, w części podwieszane.
Instalacje:
- elektryczna,
- wod - kan,
- c.o.,
- telefoniczna,
- wentylacja mechaniczna i grawitacyjna,
- alarmowa,
- internet,
- monitoring ( w całym budynku, 24 h/dobę).
Parametry techniczne budynku:
Powierzchnia użytkowa: 2 788, 90 m², z czego:
- Powierzchnia najmu 2 410,70 m²
- Powierzchnia administracyjna 378, 20 m²
- Powierzchnia zabudowy: 1 091,76 m²
Kubatura: 12 320 m²
Opis budynku portierni
Budynek parterowy, niepodpiwniczony, wykonany w technologii tradycyjnej, murowanej. W budynku wydzielono pomieszczenia dla pracowników ochrony oraz pod działalność gastronomiczną (bistro). W obiekcie znajduje się centrala systemu przeciwpożarowego oraz podgląd z systemu kamer rozmieszczonych w budynkach oraz na terenie nieruchomości.
Opis konstrukcji i wykończenia:
- fundamenty żelbetowe,
- ściany konstrukcyjne murowane z cegły ceramicznej pełnej,
- ściany zewnętrzne ocieplone styropianem,
- stropodach płaski typu Kleina,
- pokrycie dachowe papa,
- tynki zew. Strukturalne,
- stolarka okienna z PCV,
- stolarka drzwiowa wew. płycinowa, w części z PCV,
- drzwi wejściowe z PCV,
- rynny i rury spustowe z blachy ocynkowanej,
- na podłogach w zależności od rodzaju pomieszczeń płytki ceramiczne, wykładziny PCV,
- ściany pomieszczeń malowane farbami emulsyjnymi, farbą olejną.
Instalacje:
- elektryczna,
- wod – kan,
- c.o. (cieplik miejski),
- monitoring ( w całym budynku, 24 h/dobę).
Parametry techniczne budynku:
Powierzchnia użytkowa: 80, 60 m², z czego:
- Powierzchnia najmu 43, 00 m²
- Powierzchnia portierni / ochrony 37, 60 m²
Powierzchnia zabudowy: 107, 17 m²
Kubatura: 335,00 m³
Opis budynku warsztatowo – garażowego
Budynek parterowy, wolnostojący, niepodpiwniczony, wykonany w technologii tradycyjnej, murowanej. W budynku wydzielono cztery boksy garażowe oraz powierzchnię warsztatową.
Opis konstrukcji i wykończenia:
- fundamenty żelbetowe,
- ściany konstrukcyjne murowane z cegły ceramicznej pełnej,
- ściany zewnętrzne ocieplone styropianem,
- strop masywny z płyt żużlobetonowych,
- pokrycie dachowe papa,
- tynki zew. Strukturalne,
- stolarka okienna zabezpieczona kratami,
- cztery bramy drewniane, dwuskrzydłowe,
- rynny i rury spustowe z blachy ocynkowanej,
- ściany pomieszczeń malowane farbami emulsyjnymi, farbą olejną.
Instalacje:
- elektryczna,
- wod - kan,
- grzewcza,
- monitoring (w całym budynku, 24 h/dobę).
Parametry techniczne budynku:
Powierzchnia użytkowa: 95, 00 m²
Powierzchnia zabudowy: 114, 00 m²
Kubatura: 257, 00 m³
Opis wiaty magazynowej nr 1 i 2
Budynek parterowy, niepodpiwniczony w zabudowie zwartej (obie wiaty przylegają do siebie). W obiekcie wydzielono powierzchnię magazynową.
Opis konstrukcji i wykończenia:
- fundamenty betonowe,
- ściany konstrukcyjne murowane z cegły ceramicznej pełnej,
- stropodach jednospadowy o konstrukcji stalowej,
- pokrycie dachowe - eternit,
- dwie bramy stalowe, przesuwne,
- tynk zewnętrzny cementowo- wapienny,
- posadzki betonowe.
Instalacje:
- elektryczna,
- monitoring (w całym budynku, 24 h/dobę).
Parametry techniczne budynku:
Parametry techniczne budynku - wiata magazynowa nr 1:
Powierzchnia użytkowa: 156, 00 m²
Powierzchnia zabudowy: 178, 00 m²
Kubatura: 753, 00 m³
Parametry techniczne budynku- wiata magazynowa nr 2:
Powierzchnia użytkowa: 132, 00 m²
Powierzchnia zabudowy: 148, 00 m²
Kubatura: 592, 00 m³
c) Dodatkowe informacje i oględziny
Organizator udziela dodatkowych informacji dotyczących nieruchomości pod numerem telefonu 534 037 879 od poniedziałku do piątku w godzinach 9.00 – 16.00 oraz adresem e-mail adam.stachowicz@kopanina.com
Oględziny nieruchomości po uprzednim uzgodnieniu terminu z Organizatorem.
d) Stan prawny
Stan prawny Nieruchomości ujawniony w księgach wieczystych Nieruchomości, w tym ograniczenia i obciążenia jest zgodny ze stanem rzeczywistym.
Organizator informuje, że przy finalizacji sprzedaży nieruchomości zostaną zwolnione wszelkie obciążenia ujawnione w księdze wieczystej nieruchomości.
2. Warunki Przetargu
a) Cena wywoławcza
31.000.000,00 zł (słownie: trzydzieści jeden milionów złotych). Organizator informuje, że przy podmiotowej transakcji nie występuje podatek od towarów i usług.
b) Oferujący – Organizator
FON Zarządzanie Nieruchomościami Sp. z o. o. w Płocku; 09-402 przy ul. Padlewskiego 18C, wpisana do Rejestru Przedsiębiorców krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Miasta Stołecznego Warszawy w Warszawie, Wydział XIV Gospodarczy pod numerem KRS 0000594728, NIP:7743226260, REGON: 363427668.
c) Miejsce i Termin składania ofert
Warunkiem uczestnictwa w przetargu jest:
- wniesienie wadium w kwocie: 300.000,00 zł (trzysta tysięcy złotych) na rachunek bankowy Organizatora prowadzony w PKO BP Oddział 2 w Płocku o nr 90 1020 3974 0000 5502 0303 1432 w terminie do dnia 14 lutego 2017r. Organizator informuję, że w przypadku wpłaty przez oferenta wielokrotności wadium, zostanie przesunięty termin finalizacji transakcji proporcjonalnie (każda kolejna wielokrotność podstawowego wadium, powoduje wydłużenie finalizacji transakcji o kolejny miesiąc kalendarzowy). W przypadku odstąpienia od transakcji, przez Oferenta, który przedłoży najlepszą cenę z jego winy, cała wielkość zdeponowanego przez Niego wadium ulega przepadnięciu na rzecz Organizatora przetargu.
- złożenie oferty w zamkniętej kopercie z napisem „Przetarg Nieruchomość ul. Kopanina 54/56, Poznań" w siedzibie organizatora przetargu tj. FON Zarządzanie Nieruchomościami Sp. z o. o.; ul. Padlewskiego 18C, 09-402 Płock w terminie do dnia 15 lutego 2017r. godz. 15.
d) Warunki jakie powinna spełniać Oferta
- imię, nazwisko i adres oferenta, PESEL, lub nazwę albo firmę oraz siedzibę, jeżeli oferentem jest osoba prawna;
- w przypadku, gdy oferenta zastępuje inna osoba, winna ona załączyć sporządzone przez notariusza pełnomocnictwo;
- w wypadku, gdy oferentem jest osoba prawna, oferent przedkłada oświadczenie upoważnionych do tego organów o wyrażeniu zgody na nabycie nieruchomości, jak również stosowny wyciąg z rejestru potwierdzający, że jest ona osobą prawną i wskazujący kto jest upoważniony do jego reprezentowania i podejmowania decyzji w sprawie nabycia nieruchomości;
- datę sporządzenia oferty;
- nazwę przedmiotu przetargu: „Nieruchomość, ul. Kopanina 54/56, Poznań";
- oferowaną cenę;
- pisemne oświadczenie oferenta, że zapoznał się z aktualnym stanem prawnym i faktycznym nieruchomości, że nie wnosi on jakichkolwiek zastrzeżeń w tym względzie
- pisemne oświadczenie oferenta, że oferent zapoznał się z warunkami przetargu i przyjmuje bez zastrzeżeń warunki i postanowienia ogłoszenia o przetargu;
- do oferty osoby prawnej należy dołączyć odpis aktualny KRS, a do oferty przedsiębiorcy - odpis zaświadczenia z ewidencji działalności gospodarczej;
- oferta oraz wszystkie zobowiązania i oświadczenia muszą być podpisane przez osoby upoważnione do reprezentacji oferenta i uwidocznione w aktualnym odpisie KRS lub innego właściwego rejestru.
- Termin związania ofertą wynosi 60 dni licząc od dnia otwarcia ofert.
- Po upływie terminu składania ofert, żadna oferta nie może być zmieniona lub wycofana przez okres związania ofertą pod rygorem utraty wadium.
e) Otwarcie Ofert
Otwarcie ofert nastąpi w dniu 16 lutego 2017r. o godzinie 12.00 w siedzibie Organizatora.
f) Podstawy odrzucenia Oferty
Organizator może odrzucić ofertę w przypadku gdy:
- nie zostało złożone wadium
- nie odpowiada warunkom przetargu zawartym w niniejszym dokumencie;
- została zgłoszona po wyznaczonym terminie (data wpływy do siedziby organizatora);
- nie zawiera danych określonych w pkt. 2 lit d) niniejszego dokumenty lub dane są niekompletne;
- jest nieczytelna lub budzi wątpliwości co do treści, których nie da się niezwłocznie usunąć;
- uczestnik przetargu nie zaoferował co najmniej ceny wywoławczej;
- nie została podpisana przez osobę upoważnioną do reprezentacji oferenta lub przez upoważnionego pełnomocnika;
- nosi ślady poprawek i skreśleń.
g) Ogłoszenie wyników
Organizator dokona wyboru spośród ofert spełniających kryteria określone niniejszym dokumentem ofertę najkorzystniejszą. Kryterium oceny jest Cena. Powiadomienie o wyborze, odrzuceniu bądź braku wyboru oferty zostanie przesłane do oferentów w formie pisemnej na adres wskazany w ofercie w terminie 5 dni roboczych od dnia otwarcia ofert. W sytuacji gdy dwóch oferujących złoży równorzędne oferty, będące najkorzystniejszymi Organizator przeprowadzi dodatkowe negocjacje z oferentami.
h) Zawarcie Umowy
Umowa zostanie zawarta w Kancelarii Notarialnej na terenie Płocka, wskazanej przez Oferującego w dacie wskazanej przez Organizatora wyznaczonej w terminie związania ofertą. Nabywca jest zobowiązany do zapłaty ceny nabycia najpóźniej dzień przed zawarciem umowy sprzedaży nieruchomości w formie aktu notarialnego. Koszty związane z zawarcie umowy sprzedaży nieruchomości w tym podatek od czynności cywilnoprawnych w całości obciążają Nabywcę. Jeżeli oferent, który wygrał przetarg nie wpłaci zaoferowanej ceny nabycia, nie przystąpi w wyznaczonym terminie do zawarcia umowy sprzedaży wadium przepada na rzecz Organizatora, niezależnie od innych roszczeń przysługujących Organizatorowi wobec oferenta Organizator przetargu zastrzega sobie prawo odwołania przetargu, zamknięcia przetargu bez wybrania którejkolwiek z ofert lub unieważnienia bez podania przyczyn.